PÅSKPYSSEL

Först började jag med att rita upp en kyckling som jag sedan fyllde i med svart penna för att den skulle se skarpare ut.
Jag anväde cirklar som mallar, 3 olika storlekar. Den största storleken till huvudet och de två minsta till ögonen. Näbben målade jag på frihand  - syns, haha ! ;)
Sedan färgläggde (stavning haha??) jag  med de färger jag tyckte passade.
 
Dessa gjorde jag två av.
Sedan klippte jag ut dom.
Jag hade redan förberett sedan innan två papperstallrikar.
På dessa limmade jag på kycklingarna.
( och ja, näbbarna ska ha olika storlek )
 
Efter detta ritade jag upp ägg på papper, som jag fyllde i och klippte ut och fäste med lim - som ni ser på bilden.
 
Dessa fyllde jag sedan med choklad-doppad frukt som jag band med hårt plast present papper (glömt namnet..) , som jag sedan band ett snöre runt, la dessa i  tallrikarna och tog igen present pappret och band runt med ett silvrigt band. Och....
!!!TADAAA!!!
 
 
 
 
____________________________________________________________________________________________
 
 
Slänger in lite bilder på hur jag såg idag idag när vi hade påskmiddagen !
 
 
 
HOPPAS NI GILLADE INLÄGGET SÅ HÖRS VI!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0